Wednesday, April 05, 2006

Wat is waar?

Rondom 1 april is het altijd oppassen geblazen. Voor je het weet, trap je in een of andere flauwe grap. Zo ontving ik een e-mail van SNP reizen met het aanbod om voor 15 euro een 3-daagse reis te maken naar Molvanië. Heel even was ik in de war, want het woord "Molvanie" bleek erg veel hits te genereren op Google. Dat bleek te komen doordat iemand er een boek over heeft geschreven, een reisgids van een niet bestaand land. Een mooie grap dus. Als je met halve aandacht zo'n berichtje tot je neemt, trap je er in voordat je het weet.

Afgelopen weekend ontving ik weer eens mail over 9-11. De terroristische aanslagen op de USA. Geen 1 april grap. Maar wat is waar en wat niet? Ik had me daar al eens eerder in verdiept, en het blijft fascinerend. Neem bijvoorbeeld het Pentagon. Als je nog eens goed kijkt naar al het materiaal dat vlak na de inslag is gemaakt (foto's, filmbeelden), dan kun je in alle nuchterheid maar tot één conclusie komen: dat kan nooit een vliegtuig zijn geweest. En als het geen vliegtuig was, waarom wordt dat dan officieel volgehouden?

Oordeel zelf, en bekijk de film "Loose Change" (via Google Video).

Op deze manier zou de Boeing het Pentagon zijn binnengevlogen

Of bekijk het vele materiaal dat beschikbaar is via deze overzichtspagina. Als je er in alle nuchterheid naar kijkt, dan klopt de officiële lezing niet. Maar de Amerikaanse regering is natuurlijk niet te vertrouwen, dat wisten we allang en is ook vandaag weer gebleken. Vermoedelijk zullen we de hele waarheid nooit te weten komen. Wie Kennedy heeft vermoord, is tenslotte ook nog steeds niet opgehelderd.