Saturday, February 04, 2006

Firefox

Er moet me even iets van het hart. Het schijnt dat een groot deel van de mensheid nog steeds over het internet surft met Internet Explorer (IE). Nou vond ik altijd dat iedereen dat helemaal zelf moet weten, maar sinds vandaag denk ik daar anders over. Ik zal u zeggen waarom.
Nog afgezien van de beveiligingsproblemen die IE kent, werken sommige websites in die browser niet goed. En dat terwijl er veel betere alternatieven voorhanden zijn. Zelf surf ik via de mooie, goed beveiligde en ook nog gratis (!) browser van Firefox. Om anderen te stimuleren dat ook te doen, stond sinds het begin van dit weblog een mooie button in de rechterkolom, door de Firefox ontwerpers ter beschikking gesteld. Tot zover weinig aan de hand, zou je zeggen.
Omdat ik IE zelf niet gebruik, was het me nooit opgevallen dat de button voor de IE gebruikers niet te zien is. Ik zag het vanmiddag pas, toen ik een andere website in IE aan het testen was. Geloof me, ik heb onmiddellijk alles geprobeerd om de code zo aan te passen dat de button in IE toch zichtbaar wordt, maar tevergeefs, het lukt me niet. Kortom, ziehier een smerige truc van Bill Gates, die zijn browser zo heeft gemanipuleerd dat je de Firefox button nooit te zien krijgt. Nou heb ik de voorliefde voor de producten van Gates nooit zo goed begrepen, maar dit doet toch wel de deur dicht.
Vanaf nu is in de rechterkolom een simpele link opgenomen. Die is in alle browsers zichtbaar. Dus ik zou zeggen, klik erop en Get Firefox!