Thursday, November 10, 2005

Zelfmoordtoerist

"Goedemorgen, welkom bij Reisbureau Last Minute."
"Dag, ik wil graag een zelfmoordreis boeken."
"Dat kan, waar wilt u heen?"
"Geen idee. Heeft u nog speciale aanbiedingen?"
"Eens even kijken... Deze week hebben we een special 'New York revisited', we hebben de klassieker 'Dwars door Londen', en ook nog een last minute Amman. Die is nieuw in ons aanbod. Erg mooi arrangement."
"Waarom is die dan nog niet verkocht?"
"Tsja, wat zal ik zeggen meneer. Onbekend maakt onbemind he?"
"Doet u Amman dan maar, ik hou wel van een uitdaging. Zijn er nog bijzonderheden?"
"Ja, het leuke van Amman is, dat u niet een overvolle metro hoeft binnen te stappen, u mag naar een 5-sterrenhotel."
"Geweldig. Krijg ik dan een suite?"
"Nee, dat dan weer niet, er zijn geen kamers meer beschikbaar. Het hotel is vol. Maar daar gaat het natuurlijk ook om."
"Hoe ga ik te werk?"
"Direct na binnenkomst moet u een plek zoeken waar veel mensen zijn. Dan dient u vervolgens aan het touwtje te trekken."
"Dat is alles?"
"Sorry, het is een last minute, dus dit is het. Meer wordt het niet. Pinnen of chippen?"
"Doe maar cash, ik laat liever geen sporen na."