Tuesday, November 15, 2005

Dagvaarding

Vorig jaar oktober werd ik door een motoragent van de weg gehaald, ik zou te hard hebben gereden (130 waar je 100 mag) en ik zou zelfs aan bumperkleven hebben gedaan. Ik was zeer verontwaardigd over de gang van zaken, want ik was het volstrekt oneens met de interpretatie van mijn rijgedrag door de agent. Daarom heb ik toen - volstrekt zinloos natuurlijk - uitgeroepen: "heb je niks beters te doen?" Je weet natuurlijk nooit waarom de dingen gaan zoals ze gaan, maar het resultaat van dat alles is in elk geval dat ik op 9 januari bij het kantongerecht in Leiden voor de rechter moet verschijnen. De vraag is nu of ik straks in januari zelf iets beters te doen heb, of dat ik mezelf toch maar zal verdedigen. Ik ben tenslotte advocaat geweest, maar ik geloof dat ik dat maar beter niet kan zeggen op de zitting. Wat dan wel? Nog even geen idee, de website waar het allemaal op moet staan, is vandaag offline. Hebben zeker ook iets beters te doen.