Sunday, September 18, 2005

Verjaardag

Vandaag is E. jarig. Ik heb een programma bedacht. Eerst naar de tentoonstelling “Mijn Amsterdam” van Ed van der Elsken in het FOAM aan de Keizersgracht. Mooie, rauwe platen. Vooral de foto’s uit de jaren ’50 treffen me. Veel armoede nog. Er is onverwacht ook een tentoonstelling over het Rode Plein in Peking. Alles en iedereen lijkt tegenwoordig wel iets met China te hebben. Ook mijn oud collega Huib, waar ik onlang nog een borrel mee dronk. Was ook net in China geweest. Vond Sjanghai inmiddels moderner dan NY.

Na het museum en een drankje aan de Amstel tijd voor een rondvaart. Het blijft altijd weer fantastisch om over de grachten te varen. ’s Avonds eten we bij La Favola. Johannes van Dam gaf dit Italiaanse etablissement onlangs een 9. Wij vinden het aardig, maar de mozzarella van Palma is toch echt veel beter. Het is bij Palma ook veel Italiaanser. Zijn we nou conservatief?