Wednesday, September 14, 2005

Vergadertijgers

Vanavond laatste vergadering meegemaakt van het Watt bestuur, dat is in feite de commissie binnen de Nederlandse bergsportvereniging die de trektochten organiseert. Zelf deed ik de opleiding tot alpien trektochtleider in 2002. Na het behalen van het examen mocht ik huttentrektochten leiden in de Alpen. Plaatjes daarvan vind je hier. Ik liet mij destijds ook direct strikken voor het bestuur, maar na 3 jaar knutselen aan de tochtendatabase en het verwerken van de declaraties van de bestuursleden vind ik het welletjes. Het bureau (de vereniging) gaat ook steeds meer haar eigen gang, en de Watt heeft steeds minder invloed, vind ik. Vond het vanavond ook weer een vermoeiende, eigenlijk zinloze bijeenkomst. Goed dat ik mijn tijd hieraan niet meer ga besteden. Voorzitter kwam ook nog eens bijna een half uur te laat. Nederland is een land van vrijwillig vergaderende vergadertijgers.