Sunday, October 02, 2005

Amsterdamse bos

Zondag 16 oktober komt snel dichterbij. De 10 kilometer van Amsterdam. Gelukkig heb ik mijn hardloopschema de laatste paar weken braaf afgewerkt, en ik moet zeggen, ik begin het effect te merken. Vanmiddag een bijna ouderwets lange duurloop gedaan, een uur en een kwartier. In tegenstelling tot mijn standaard rondje door het Vondelpark of langs de Oeverlanden, dit keer naar het Amsterdamse bos. Lekker draven langs de Bosbaan. Het gaat goed, en ik kom zelfs fitter thuis dan toen ik vertrok. Prettig. De kilo's vliegen er nog niet bij bosjes af, maar het lopen gaat wel steeds soepeler. Toch kan ik me bijna niet voorstellen dat ik vijf jaar geleden ging meedoen aan de marathon van New York. Het duurloopje van vandaag is net leuk, destijds liep ik rond deze tijd op de zondagen duurlopen tussen de twee en drie uur. Moet ik echt niet meer aan denken.