Sunday, October 16, 2005

49:06

De hele avond moest ik er op wachten, maar eindelijk zijn de uitslagen bekend, ik heb de 10 kilometer in 49:06 gelopen. Ben er best tevreden mee. Het ging ook eigenlijk erg soepel. In het begin van het parcours was het alleen veel te druk, de organisatie had de eerste kilometer de hekken te smal neergezet, zodat er nogal wat opstoppingen waren. Maar daarna werd het beter, en op de Churchilllaan was ik in een lekker ritme gekomen. Mijn horloge was vorige week kapot gegaan, dus ik had geen idee van de tijd. Eenmaal op de Stadhouderskade wist ik dat ik over de helft was. E. stond me bij de uitgang van het Vondelpark op te wachten met de camera. Fijn, supporters! Laatste stukje Amstelveenseweg, aanzetten ging nog makkelijk en de finish in het Olympisch Stadion blijft een feest. Direct na afloop even wat moeilijkheden, door de eindsprint denk ik, maar ik herstelde redelijk snel. Daarna nog even in het stadion naar de finish van de marathon gekeken. Net geen wereldrecord voor Haile, maar indrukwekkend was het wel.