Saturday, October 29, 2005

De vervlakking

Soms zijn er van die dingen waar ik me zomaar ineens over opwind. Zoals vanochtend een - gelukkig kort - interview met Tina Nijkamp, programmaleider bij SBS6, in Volkskrant Magazine. Op de vraag of ze nooit behoefte heeft aan wat meer diepgang volgt een onthutsend antwoord: "Wat nou diepgang? Is het diepgang dat je veertig minuten over één ding praat? Dat vind ik onzin (...) als je bepaalde informatie in twee minuten kunt vertellen, heb ik dat liever." En even later: "Naast lezen en televisie kijken heb ik absoluut geen hobby's. Dat komt in mijn vak wel goed uit natuurlijk." Naar die "ernstige Nederland 3 programma's" kijkt ze trouwens niet, ze is meer van dat korte snelle, zoals Shownieuws en Actienieuws, maar dat verbaast na het voorgaande natuurlijk al lang niet meer. Lang leve de vervlakking.