Thursday, May 04, 2006

Lunch

Dit mooie weer heeft een aantal voordelen. Bijvoorbeeld dat je je lunch buiten in een park kunt verorberen, onderwijl kijkend naar al het moois dat voorbij komt. Met dat doel was ik dan ook op een fijn bankje in het Wertheimpark gaan zitten. Het was net niet te druk. Het uitzicht prettig. Veel blote benen. Ik besloot lekker lang over mijn broodje te doen.

Op dat moment werd mijn aandacht getrokken door een man. Hij hinkte wat moeilijk en liep vanaf de ingang dwars over het gras in mijn richting. Naarmate hij dichterbij kwam, begreep ik waarom hij mij was opgevallen. Hij had nogal veel kleren aan. Lange, vale jas, slobberige broek en van die hoge schoenen. In zijn rechterhand hield hij iets vast dat hij half onder zijn jas had verborgen. Ik zag nu dat het een zwerver moest zijn, al zag zijn gezicht er nog redelijk netjes uit.

Even dacht ik dat hij naast me wilde zitten, maar dat was niet het geval. De man schoot vlak langs me heen de bosjes in. Omdat ik wilde weten wat daar te doen was, draaide ik me even om. Nog net zag ik hoe hij iets voorbij de eerste de beste struik door zijn knieĆ«n zakte terwijl hij tegelijkertijd met een handige beweging zijn broek liet zakken. Toch nog tot mijn verbazing bleek het “unidentified object” een wc rol te zijn.

Het leek mij beter de verdere gang van zaken niet af te wachten.